Wat is het een mooie dag geweest zaterdag 8 mei! De FairTradeGemeenten hebben World Fair Trade Day duidelijk niet zomaar voorbij laten gaan. Zie hieronder alvast wat verschillende FairTradeGemeenten ondernamen.

Op de koffie bij de lokale Oxfam Wereldwinkel!

In vele Oxfam Wereldwinkels kon je op zaterdag langskomen voor een lekker kopje koffie en werd je uitgenodigd om de wereld achter de winkel te leren kennen! Daarnaast kregen vele klanten eveneens de ‘Fair Trade Begint Hier’ tote bag van hun gemeente mee.

De Wereldwinkel in Genk vierde gelijktijdig ook haar 30ste verjaardag! PROFICIAT!

Faire filters over het gemeentehuis

Verschillende gemeenten gebruikten de nieuwe filters op foto’s van hun gemeentehuis. Zie hier alvast enkele voorbeeldjes van de gemeenten Affligem en Meerhout. Zo tonen de gemeenten dat ze mee aan een eerlijke wereld bouwen. Letterlijk!

Hello Fair Box

De vrijwilligers van de Wereldwinkel in de gemeente Laakdal voorzagen een box vol met lokale en Fairtrade producten. Deze kon afgehaald worden tijdens World Fair Trade Day in de Wereldwinkel of werd aan huis geleverd door de vrijwilligers. Op het menu: een heerlijk Faire curry!

FEEST!

Al gedurende 10 jaar lang draagt de stad Halle de titel van FairTradeGemeente. Iets wat de stad niet ongemerkt wou laten passeren. Ter gelegenheid hiervan en van World Fair Trade Day werd het stadhuis op 8 mei aangekleed met het FairTradeGemeente-bord. Fantastisch!